יום חמישי, 1 באוגוסט 2013

סביבות למידה מתוקשבות

הפוסט הזה נכתב עקב ביקור אורחת לקורס עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות- מנהלת אתר עמלנט גברת גילי אלון.
נושא ההרצאה – עקרונות פדגוגיים בעיצוב סביבות למידה מתוקשבות, עיקרי הנושאים בהרצאה היה:-
1- מה הם סביבות לצידה מתוקשבות?
2- מה העקרונות המנחים ביצירת סביבות לימוד מתוקשבת טובה?
3- ומה צריך לדעת כדי להפעיל סביבות לימוד בצורה מיטבית?(מתוך המצגת של גילי אלון)
גילי אלון הציגה כמה מאפיינים לסביבה מתוקשבת טובה:-
1-למידה טובה ומשמעתיות.
2- חוויה והנאה.
3- יצירת הנעה ומוטיבציה ללמידה
4- מעורבות הלומד בתהליך הלמידה והיצירה.
5- אינטראקטיביות עם עולם התוכן, מורה ועמיתים.
6- זמינות ונגישות לטכנולוגיה.
7- ארגון גמיש של זמן ומשתתפים.
8- שימוש בטכנולוגיה לשם הרחבת הסביבה .
אלון הציגה כמה תכנים מעניינים באתר שהתחברתי מאוד אליהם כמורה בבית ספר יסודי (למרות שאתר עמלנט מיועד לתלמידים  בבית ספר על יסודיים ומכללות).
 התכנים האלה ניתן לשלב אותם בלימודי תלמידים מצטיינים בבית ספר יסודי, דוגמה יפה - סימולציה אינטראקטיבית המדמה קבלת החלטות רפואיות בחדר מיון.


אחרי גלישה באתר הייתה לי קצת הרגשה חמוצה, חבל מאוד שתכנים מעניינים כאלה אינם מתורגמים לשפה הערבית.
במהלך ההרצאה נשאלה אלון למה שהתכנים האלה אינם זמינים בשפה הערבית, הגיבה שזה עניין של תקציבים.   אולי!!!
אם כן למה אנחנו כערבים לא מנצלים את הכוחות האקדמאיות ולהרכיב צוות שידאג לעניינים כאלה??!
ניתן לצפות בדוגמה מעניינת של סביבה מתוקשבת שמיועדת בפועל לתלמידי בית ספר יסוד  מתוך אתר על הגובה –שבתוכו דוגמה לשתי סביבות בשתי שפות  סביבת לימוד מתוקשבת  איפה הכסף בעברית  -וסביבת לימוד מתוקשבת בערבית   – האתר הזה עוסק בנושאים חשובים מהעידן המודרני ( ניהול פיננסי)דרך משחקים ותרגילים.
    מניסיוני כמורה לפעמים אני מחפשת פעילויות מתוקשבות ולרוב אני מוצאת תכנים שפרסומו ולא נבדקו , אני מקווה שהמצב ישתנה בקרב האוכלוסיה הערבית בישראל ומידת נגישותם לפעילויות מתוקשבות זמינות , חשיפתי לאתר עמלנט פתח בפני חלון למחשבה ולהשוואה ושינוי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה