יום רביעי, 24 ביולי 2013

איפה אני נמצאת?

עברו כמעט 9 חודשים בלימודי לתואר שני במגמת תקשוב, שואלת את עצמי : האם אני בדרך הנכונה?  כמה רכשתי מיומנויות וכישורים ?כמה אספתי כלים? האם אשפיע על תלמידיי בכיתתי?
התחלתי לארגן את המזוודה ולארגן את עצמי.
רגע... רגע אני צריכה פה להעריך את עצמי... קשה מאוד!
חיפשת באינטרנט על הכישורים הנדרשים ממורה במאה 21  או מהם מאפייניו של המורה במאה 21, מצא חן בעיני התייחסותו של Josh stumpenhorst  למאפייני המורה במאה 21,הוא ציין 4 מאפיינים ( לתקציר של המאמר במס"ע) :- 
1- מורה מקושר- יכול לקבל תמיכה גדולה יותר מעמיתים.
2- בעל שליטה טכנולוגית.
3- מורה ביקורתי ורפלקטיבי- הוא צריך להתאים ולסגל את עצמו לשינויים  במצבים קוגניטיביים של הלומדים ללמידה פעולה לרמות מוטיבציה משתנות של התלמיד ולהוראה גמישה יותר.
4- להיות הסינגור של עצמו –צריך כל הזמן להגן על עצמו בפני הציבור, ההורים והתלמידים.
פריט נוסף שמצאתי הוא הכישורים הדיגטליים הנדרשים מהמורה במאה 21

THE 33 DIGITAL SKILLS EVERY 21ST CENTURY TEACHER SHOULD HAVE

(תרגום נמצא באתר ההשתלמות של ד"ר שמיר-חסר כמה כישורים תרגמתי והוספתי) להלן קובץ  שסדרתי בטבלה לכישורים אלה ולכלי Web המתאמים לכל כישור:-

הכישורים  הנדרשים מהמורה במאה 21 by Sohaila Gnaiem



לאחר עיון ברשימה ,התחלתי לסמן ליד כל כישור האם הוא נמצא במזוודתי או איננו או נמצא באופן חלקי, גיליתי שחסר לי כמה כישורים שאני חייבת לרכוש אותם, אבל יש לי הקלה מדאגות לגבי כלי ההוראה העומדים לרשותי והכישורים להם אני נדרשת,חשוב לציין שאני לא מורידה  מערכם של מאפיינים הקשורים באישיותו של המורה או משיטות הוראה.
בפוסט זה הרגשתי שאני עברתי שלב ראשון בהתמודדות עם אתגרי הטכנולוגיה כי הבנתי איפה אני נמצאת, אני מקווה  שאוכל לרכוש עוד כמה כישורים בימים הקרובים.


מקורות:-
מס"ע (2012), המאפיינים של המורה במאה ה- 21- כמה תובנות אוחזר ב 24 ביולי 2013 מתןך:-

שמיר, ע' (ח"ת),כישורים הדיגיטליים שכל מורה במאה ה- 21 נדרש להם. אוחזר ב 24 ביולי 2013 מתןך:-


 kharbach,m.(2012)THE 33 DIGITAL SKILLS EVERY 21ST CENTURY TEACHER SHOULD HAVE.Rertrieved july,2013 from:-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה