יום רביעי, 7 באוגוסט 2013

מה זה Infogr.am?

בהרצאתה של ד"ר חגית מישר טל בקורס שילוב טכנולוגיות תקשוב ולמידה – היבטים בינלאומיים, נחשפנו לכלי חדש ומעניין שמתחברת אליו כמורת מדעים ומתמטיקה, הכלי הזה נקרא  Infogr.am  :-
 Infogr.am  אפליקציית ווב חינמית שמאפשרת יצירה של אינפוגרפיקה , אפשר ליצור יותר מ 30 סוגי תרשימים מתרשים בועות לתרשים עוגה פשוטים.
אז מה מיוחד בכלי זה? 
יתרונות הכלי:-
1- קודם כל הכלי חינמי.
2- ממשק נוח לעבודה.
3- מגוון גדול של תרשימים וגרפיה לבחירה.
4- והכי חשוב- הוא כלי אינטראקטיבי- יכול לקשר לקטעי וידאו, תמונות מפות.
5- יש אפשרות לטעון מידע ממקור חיצוני, כמו קבצי אקסל, csv.
6- ניתן לפרסם ישירות לרשתות חברתיות twitter, facebook, pinterest.
7- שמירה הנתונים בענן – לא הולך לאיבוד.
8- אפשר לשמור את העבודה שביצענו ב- infogr.am  בפורמט pdf  או powerpoint.
חסרונות הכלי:-
1- לא להורדה – העבודה בכלי הזה מתוך האתר עצמו.
2- כדי לכנס לכלי הזה מבקש סיסמה לפעמים זה קשה במיוחד על תלמידים בבית ספר יסודי.
אני ושותפתי הנאדי נתבקשנו לבחור נתון מעניין ממחקרו של ד"ר יובל דרור וסער גרשון (2012) – ישראלים בעידן הדיגיטלי- ולהציג אותו בתרשים מתאים באמצעות ה – infogr.am, בחרנו בנושא -השפעת רמת דתיות על הגלישה באינטרנט בקרב קבוצות הדת היהודית.
מה שמעורר סקרנות הוא לדעת את מידת השפעת רמת הדתיות על חיבור וגלישה לאינטרנט, מכיוון שהאוכלוסיה הדתית ידועה באופיה שהיא נגטיביסטית לטכנולוגיה חדשה מתוך חשש שהיא תשפיע שלילית על רמת הדתיות.
הגרף שערכנו מייצג מידע באופן השוואתי את אחוז הגלישה באינטרנט, אחוז המחוברים אך לא גולשים ואחוז הלא מחוברים בקרב קבוצות הדת היהודית השונות בישראל.
מידע זה מלמד אותנו על הפער הדיגיטלי שכל שרמת הדתיות גוברת כך גדל שיעור האנשים שאינם מחוברים לאינטרנט, גם כן שכל שרמת הדתיות גוברת כך ירד שיעור האנשים הגולשים באינטרנט.
 אתם יכולים לצפות בתרשים


   העבודה וחשיפתי לכלי כיוון אותי כמורת מדעים ומתמטיקה איך להציג נתונים בצורה יעילה ומהירה, אני מתכננת בתחילת השנה הזואת להשתמש בכלי זה .

מקורות:-

דרור ,י', סער,ג'(2012),ישראלים בעידן הדיגיטלי, אוחזר ב 7 באוגוסט 2013 מתןך:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה