יום שישי, 3 במאי 2013

מחשבות בתחילת הדרך


אחת החברות שלחה לי הסרט המצחיק  " הנייר לא מת " אתם מוזמנים לצפות



  
אחרי צפיית הסרט עלו ברואשי הרבה הרהורים, אני רוצה לשתף אותכם באחת השאלות :
 האם ייעלם  הנייר מהעולם?
לפני כמה שנים מאט תומפסון סגן נשיא אדובי ADOBE  בביקור נדיר לישראל אמר:הנייר ייעלם מהעולם בעוד עשור והוא ציין  "החיבור של מידע חזותי עם נתונים, והיכולת לטפל בהם, יחד עם תהליכים ארגוניים שונים, יביא לכך שלא יהיה לנייר שימוש באופן שבו אנו מכירים כיום"
ופה מגיעים לשאלה החשובה שלנו כמורים.האם נוותר על ספרים ומחברות ועפרונות הרי כתבתי את הטיויטה  של הרשומה  על נייר!
 הכל השתנה אנו חיים בקצב טכנולוגי גובר ומסחרר, ומה שהיה  חדשני היום,  מחר יהיה שגרתי ואחר כמה ימים יהיה מיושן  ובקושי זוכרים אותו.
כל השאלות  שנזכרו למעלה מוביאות אותי לשאלה העיקרית
כמה השינוי הטכנולוגי תורם לתהליך הלימודי והחינוכי?
ב2011 הצטרף בית ספר אלראזי(בית ספר יסודי) בעיר שלי -באקה אלגרבייה-  לפרוייקט הילקוט הדיגיטלי," הילקוט הדיגיטלי מאפשר לפתח בקרב התלמידים את מיומנויות המאה ה-21: יצירתיות וחדשנות, עבודת צוות ולמידה שיתופית, אוריינות טכנולוגית ומודעות וגמישות רב-תרבותית גם כן הילקוט הדיגיטלי מספק מענה כולל לתהליך ההוראה, הלמידה וההערכה. באמצעותו יכול התלמיד לגשת אל כל ספרי הלימוד, לפתור תרגילים ושיעורי בית, לבצע פרויקטי חקר, להאזין להרצאות ועוד. למורה מספק הילקוט מערכת ניהול למידה מתקדמת המאפשרת לו לשייך משימות לתלמידים, לקבל משוב אוטומטי על ביצועיהם ולעקוב אחר התקדמותם. 








אתם יכולים לקרוא על הפרויקט הזה בקישור הבא.
בתחילת השנה הזואת משרד החינוך הסכים לממן את הפרויקט בבית הספר אלראזי   ב362 אלף שקל ( מתוך  חדשות אתר אלקול- האתר בשפה ערבית ).  
אני שקועה בהרבה שאלות ?
כמה התהליך הזה תרם לקיום ההוראה והלמידה ?
האם ההשקעה הכספית תאיץ ביישום הפרויקט והשגת מטרותיו?
 כמה הפרויקט הזה  תרם לשונות הקיימת בין התלמידים בכיתה אחת?
 אולי מוקדם לראות  היטב את  השינוי ואת ההשלכות אבל  אני ממליצה לעקוב ולחקור אחרי השינוי ומידת השפעתו.

מקור:-
                                                                                                  :image

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה