יום רביעי, 8 במאי 2013

יישום כלי גוגל דוקס לפי מודל SECTIONS




קבלת החלטות לגבי שילוב טכנולוגיה היא תהליך מורכב הדורש התחשבות במספר רב של מאפיינים ,אחד הכלים שנחשפנו אליהם היה מודל SECTIONS שפותח על ידי (Pool,2003& (Batesהמתבסס על מודל קודם שנקרא  ACTIONS.
 SECTIONS מציע לבחון את התאמת הטכנולוגיה על פי שמונה קריטריונים  שונים:-






אתם יוכלים לקרוא בקישור הבא  על המודל.
אני ושותפתי מסרי הנאדי  עשינו עבודה  ביחד להערכת שילוב טכנולוגיות תקשוב  בארגון  חינוכי בקורס טכנולוגיות כסוכני שינוי, בחרנו בכלי גוגל דוקס  כדי לשלב אותו  בבית הספר שנבחר ( בית ספר אלראזי – לוד ) כאמצעי טכנולוגי חדש, גם כן נעשה ניתוח לפי המודל Sections  והערכת  הכלי וקישרו לתאוריות המתאימות לפדגוגיה חדשנית.
לאחר ביצוע הניתוח הוסקו המסקנות הבאות:
- שילוב הטכנולוגיה גוגל דוקס מהווה למידה נחוץ לבית הספר גם כן ללמידה שיתופית אשר מפתחת את יכולותיהם של התלמידים להבעת מידע ורעיונות .
- שילוב הטכנולוגיה בגוגל דוקס מהיר וזמין ברשת גם כן חינמי.
- שילוב כלי זה מאפשר למידה סינכרונית וא- סינכרונית שבאמצעתו אפשר ללמד באותו זמן ובמקומות שונים גם כן אפשר ללמוד בזמנים שונים ומרחוק.
המסקנות שהוסקו חיזקו את הבחירה של הכנסת הכלי הטכנולוגי החדש גוגל דוקס ככלי תורם ויעיל לקידום  הלמידה ההוראה.
על פי הערכת הכלי גוגל דוקס לפי שלבי ה- sections נראה שהכלי  נותן מענה לטיפוח ורכישת מיומנויות  המאה ה – 21 ללומד, גם כן מאפשר מתן אפשריות לתלמידים להתנסות בתהליכים לבניית ידע.( צפו בסרטון זה - יש תרגום לעברית )
גוגל דוקס מזמן למידה שיתופית, ולמידה המתבצעת על יד דיאלוג שיתופי בין המורה והתלמידים. גם כן מחזק את הלמידה האוטונומית ומעודד יצירתיות, יוזמה ואחריות אישית, מפתח חשיבה ביקורתית, ומאפשר גמישות של תכנים.
בפוסט זה רציתי לחשוף לקוראים תהליך מאורגן להכנסת כלי חדש גוגל דוקס לבית ספר תוך התייחסות מדוייקת לכל הצדדים הקשורים להכנסת הכלי בעזרת מודל ה- SECTIONS 
אני מסכמת ומכניסה לארגז הכלים שרכשתי בתחילת דרכי בלימודים:-
1- צריך לבחון  היטב את בית הספר או הארגון המיועד להטמיע בו את הטכנולוגיה החדשה.
2-  ניתוח מעמיק לכלי הטכנולוגי שנבחר.
3- הטמעת הכלי במלוא התכננות לאתגרים וקשיים הצפויים .
עכשיו אני יכולה להתקדם  בצעדים בטוחים ומוכנה לעשות שינוי יעיל.



מקור:-
 Bates, A.W., Poole, G. (2003). A framework for selecting and using technology. In Effective Teaching with Technology in Higher Education. Jossey-Bass. P. 75-105




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה