קבלת החלטות לגבי שילוב טכנולוגיה היא תהליך מורכב
הדורש התחשבות במספר רב של מאפיינים
,אחד הכלים שנחשפנו
אליהם היה מודל SECTIONS שפותח על ידי (Pool,2003& (Batesהמתבסס על מודל
קודם שנקרא ACTIONS.
SECTIONS מציע לבחון את התאמת הטכנולוגיה על
פי שמונה קריטריונים שונים:-
אני ושותפתי מסרי הנאדי עשינו עבודה ביחד להערכת שילוב טכנולוגיות תקשוב בארגון
חינוכי בקורס טכנולוגיות כסוכני שינוי, בחרנו בכלי גוגל דוקס כדי לשלב אותו
בבית הספר שנבחר ( בית ספר אלראזי – לוד ) כאמצעי טכנולוגי חדש, גם כן נעשה
ניתוח לפי המודל Sections והערכת הכלי וקישרו לתאוריות המתאימות לפדגוגיה חדשנית.
לאחר
ביצוע הניתוח הוסקו המסקנות הבאות:
-
שילוב הטכנולוגיה גוגל דוקס מהווה למידה נחוץ לבית הספר גם כן ללמידה שיתופית אשר מפתחת
את יכולותיהם של התלמידים להבעת מידע ורעיונות .
-
שילוב הטכנולוגיה בגוגל דוקס מהיר וזמין ברשת גם כן חינמי.
-
שילוב כלי זה מאפשר למידה סינכרונית וא- סינכרונית שבאמצעתו אפשר ללמד באותו זמן ובמקומות
שונים גם כן אפשר ללמוד בזמנים שונים ומרחוק.
המסקנות
שהוסקו חיזקו את הבחירה של הכנסת הכלי הטכנולוגי החדש גוגל דוקס ככלי תורם ויעיל לקידום
הלמידה ההוראה.
על פי
הערכת הכלי גוגל דוקס לפי שלבי ה- sections נראה שהכלי נותן מענה
לטיפוח ורכישת מיומנויות המאה ה – 21
ללומד, גם כן מאפשר מתן אפשריות לתלמידים להתנסות בתהליכים לבניית ידע.( צפו בסרטון זה - יש תרגום לעברית )
גוגל דוקס
מזמן למידה שיתופית, ולמידה המתבצעת על יד דיאלוג שיתופי בין המורה והתלמידים. גם
כן מחזק את הלמידה האוטונומית ומעודד יצירתיות, יוזמה ואחריות אישית, מפתח חשיבה
ביקורתית, ומאפשר גמישות של תכנים.
בפוסט
זה רציתי לחשוף לקוראים תהליך מאורגן להכנסת כלי חדש גוגל דוקס לבית ספר תוך
התייחסות מדוייקת לכל הצדדים הקשורים להכנסת הכלי בעזרת מודל ה- SECTIONS
אני
מסכמת ומכניסה לארגז הכלים שרכשתי בתחילת דרכי בלימודים:-
1-
צריך לבחון היטב את בית הספר או הארגון המיועד
להטמיע בו את הטכנולוגיה החדשה.
2- ניתוח מעמיק לכלי הטכנולוגי שנבחר.
3-
הטמעת הכלי במלוא התכננות לאתגרים וקשיים הצפויים .
עכשיו
אני יכולה להתקדם בצעדים בטוחים ומוכנה
לעשות שינוי יעיל.
מקור:-
Bates, A.W., Poole, G.
(2003). A framework for selecting and using technology. In Effective
Teaching with Technology in Higher Education. Jossey-Bass. P. 75-105
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה