יום רביעי, 22 במאי 2013

למידה עצמית מתוקשבת


בשבוע הזה נערך דיון בין הסטודנטים עקב פתוח  ובניית יחידות לימוד מתוקשבות דרך google sites באופן עמצאי, היחידות נבנו כתוצר סופי ללמידה בקורס פיתוח למידה בסביבות פתוחות בהנחייתה של גברת נעמי פורת, חלק מהסטודנטים טענו שהתהליך הזה (למידה עצמית) אינו מוצדק ולוקח הרבה מאמץ והרבה זמן.
אני אישית הופתעתי לשמוע את זה, איך אנו כמורים במיוחד כסטודנטים במגמת תקשוב ולמידה מעיזים לחשוב בכיוון הלא נכון ?
צריך לא לשכוח שאחד ממיומניות המאה ה -21 היא :-
 פתוח לומד עצמאי ואנטומי – long life learning
למען האמת בהתחלה חשבתי שבניית היחידה עומס שמוטל על כתפיי אבל החוויה הבלתי נשכחת בבניית היחידה, החיפוש, ההתלבטות, האתגרים הציבו אותי ברמה שונה של חשיבה.
למידה עצמית ועצמאית חייבת לפרוש את כנפיה בבתי ספרנו, החינוך צריך להיות מתוך הנעה עצמית. וזה מזכיר לי אחת מהרצאותו של סוגאטה מיטרה, ( הזוכה בפרס Ted  לשנת 2013)פרופוסור ואיש מדעי החינוך,  הוא טפל באחת הבעיות הגדולות של חינוך -המורים ובתי-הספר הטובים במציאות היומיומית, מדלהי עד דרום-אפריקה ואיטליה, הוא איפשר לילדים גישה עצמאית לאינטרנט וראה תוצאות היכולות לגרום למהפך בדרך חשיבתנו על הוראה.
התפרסם מיטרה בגישה החינוכית  -  hole in the wall  ( חור בקיר) בניסויי של סוגאטה מיטרה הוצב מחשבים בקיר בשכונת עוני בניו דלהי בשכונה הזואת מדברים טמילית ולא יודעים אנגלית, הילדים התחילו ללמוד בניסוי וטעייה ללא התערבות.
להרצאתו המרתקת של סוגאטה מיטרה.
 ( תלחצו show transcript יש תרגום לעברית)





אני חושבת שצריך לפתח את עצמנו ולהיות לומדים עצמאיים בעלי מוטיבציה פנימית, ולהיות יעילים בהשגת מטרות משמעותיות כך אנחנו יכולים להכין את עצמנו ואת ילדינו לעתיד יותר בטוח.
אני אסכם את יתרונותיה של למידה עצמית מתוקשבת מזווית הראיה שלי:-  
מקורות:-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה