יום רביעי, 15 במאי 2013

מדריך לשימוש בכונן SkyDrive


במסגרת קורס תקשוב ולמידה בהנחיית ד"ר גילה קורץ וגברת נעמי פורת התבקשנו לכתוב על תדריך להפעלת יישום טכנולוגי ובעיקר למורים החוששים משילוב התקשוב בהוראה.
אני ושותפתי בחרנו בנושא תדריך לשמירת חומר ב- SkyDrive של Hotmail., SkyDrive כלי חשוב הזמין וחינמי המאפשר לנו לשמור בכונן אינטרנטי וירטואלי, הכלי מאוד נוח ונגיש לכל מורה המחזיק דואר אלקטרוני מטעם Hotmail.
שימוש בכונן SkyDrive דומה מאוד לשמירת קבצים או פתיחת תיקיות במחשב האישי, הכלי מאפשר למשתמש לנהל בקלות את התיקיות והקבצים, לצור מסמכים מקוונים תוך כדי הגנה מקסימאלית על תוכנם וזמינותם.
 שימוש בכונן SkyDrive דומה מאוד לשמירת קבצים או פתיחת תיקיות במחשב האישי. הכלי מאפשר למשתמש לנהל בקלות את התיקיות והקבצים, לצור מסמכים מקוונים כגון מסמכי Word, Excel, Power point, ולהעלות את הקבצים לענן הווירטואלי.
נבחר ב- SkyDrive של  Hotmailבגלל חשיבותו לכלל המורים, וזואת עקב המלצת משרד החינוך להעברת סגל ההוראה כולו ליונת דואר (יונת דואר הוא כלי המשמש משרד החינוך להפצת הודעות ומסרים לכלל המורים). בנוסף לכך הקבצים המאוחסנים בו מוגנים באמצעות תכונות אבטחה מתקדמות והחברה דואגת לשמור את הקבצים בשרתים ובכוננים קשיחים שונים כדי להגן על הנתונים מפני כשל חומרה.
העבודה התחלקה לשני חלקים מרכזיים: החלק הראשון הינו כתיבת תדריך ב-Word  על ידי צילומי מסכים. החלק השני בעבודה הינו הקלטת סרט תדריך והעלאתו ל- Youtube.
נעשה שימוש בשתי תוכנות מרכזיות והן Snagit לצילומי המסך, ותוכנת FastStone Capture לצילום וידיו. אומנם בהתחלה הייתה דילמה בבחירת תוכנה לצלם את המסך ולהקליט את המסך, הורדו כמה תוכניות מהאינטרנט, והותחל לחקור אותם באופן מעשי לצורך העבודה, נעשה השוואה בין כל התוכנות במה הן חזקות והמגבלות שלהן, בסוף הוחלט לעבוד עם שתי תוכניות אלו. שתי התוכניות מאוד חזקות, יש בהם פונקציות רבות, ותרמו רבות להפיק מקסימום מהעבודה, ובכך יצאה עבודה יפה וברורה ככול האפשר.
בהתחלת העבודה התגלו בפניי קשיים רבים כגון התלבטויות בבחירת נושא העבודה, בחירת תוכנה לצילומי המסכים, מי מאתנו מקליטה את העבודה וכו'.
חשיבות העבודה בזוגות תרמה לי רבות, שיתוף הפעולה תרם לי להפיק מקסימום תועלת, וזאת על ידי שיח מתמשך, ניסיון כל אחת ואחת הוביל אותי למקסם את היכולות שלי, ההתנסות המעשית בעבודה בזוגות הייתה רבה ומגרה.
מידי פעם התחלנו בעריכת תדריך ליישום מסוים, ועצרנו באמצע, בחרנו נושא אחר, וכך הלאה עד שהגענו להחלטה סופית לגבי עבודה זו, וכך בחרנו את נושא העבודה SkyDrive.
בעת שהתחלנו להקליט הקול לא היה ברור, ההתלבטות שלנו בדיבור והרעש של הילדים בבית גרמו להארכת הצילום ואי בהרתו. חזרנו פעמים רבות, עד שבסוף החלטנו לבודד רעש חיצוני ולכתוב תחילה על המחברת כל דבר שרוצים לדבר עליו, האחת תדבר בקול רם והשניה תעבוד על המחשב, ובכך היה תיאום רב בינינו והצלחנו לצור את הסרט.
אין ספק שעבודה זו תרמה לי אישית בהרבה כוונים:
·       הכרתי תוכניות רבות שמעולם לא שמעתי עליהם.
·       ההתנסות האישית בהקלטה מול מחשב הייתה חוויה לא נשכחת.
·       עבודה בזוגות תרמה לי ללמוד ולהפיק מקסימום תועלת, חלוקת תפקידים תרמה לי רבות, ונתנה לי להיות יותר סובלנית כלפי האחר, והראתה לי שעבודה שיש בה שיתוף, דינה להצליח.
* (זאת  הפעם הראשונה שאני מקליטה את קולי ומעלה אותו ל – Youtube, תמיד יש פעם ראשונה, חייבים לזוז, לאתגר את עצמנו מול המציאות הקיימת.)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה