יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

שינוי משמעותי

בהתחלה אני רוצה להזכיר לכם שהרשומה הזואת היא הרשומה הראשונה  בשלב ג לכתיבת הבלוג, נתבקשנו לבחור בין שתי אופציות:
1- להמשיך בכתיבת הבלוג.
או
2- להוסיף חלק מתוקשב לעבודה הסמינריונית ( הצגה דיגיטלית).
הרבה סטודנטים בחרו בהאופצייה השנייה, אני אישית  התלבטתי מאוד ובסוף בחרתי להמשיך בכתיבת הבלוג למרות שזואת משימה לא קלה אלא מאתגרת, כל הזמן דמיינתי לעצמי הכתיבה בבלוג כמו לטפס הר וכל כמה צעדים אני מביטה באופן ביקורתי ורואה תמונת תקשוב שונה ומסקרנת ,ואולי תשאלו למה המשכתי בכתיבת הבלוג להלן הסיבות:-
1- קשה לי להיפרד מדברים מעניינם באמצע הדרך היוצאים מתוך לבי הרי אני תמיד מחפשת להבין את עצמי  לשוחח ולדון על כל ההתלבטויות וגאה להציג במה השתפרתי בתהליך הלימודי, אני בטוחה שזה יוביל אותי לדרך מוארת יותר בעידן הטכנולוגי המסחרר.
2- סיבה שנייה שנחשבת מרכזית ברשומה זואת שהחל תהליך שינוי משמעותי בבית הספר שבו אני מלמדת, בית ספרנו החל לעבוד בפורטל הבית ספרי  המבוסס על גוגל אפס לחינוך - Google apps for education " שהינה חבילת של אפלקציות המאפשרות לנהל תקשורת ארגונית וליעל את תהליכי העבודה בבית הספר, בין האפשרויות השונים נמצאים:-
דואר אלקטרוני, צ'אטים, ניהול אנשי קשר, בניית טפסים, מצגות, גליונות אלקטרוניים, ניהול לוח שנה ובניית אתרים אישיים בצורה קלה ופשוטה וחינם" בסרט הזה מתואר יתרונות הגוגל אפס ללומד:
גוגל מציעה היתרונות של שימוש ב-   google apps for education  אפשר לסכם את היתרונות בנקודות האלה:-


בתחילתו של הטמעת google apss  בית ספרנו הצטייד בכל כיתות  הלימוד במקרנים וחדר המחשבים שופץ ושודרג, בנוסף לזה ישנו שיתוף חזק בין כמה גורמים: הנהלה, רכז תקשוב וצוות מוביל,מחנכים ומרים באופן כללי.

נקודה חשובה בהטמעת הכלי שמורים וצוות מוביל לומדים בהשתלמויות הקשורות להטמעת הכלי וחלק בקורסים מרחוק גם כן אנו לומדים מאחרים ברשת:  איך הצליחו ואיך התמודדו עם קשיים ? למשל חני חורי (שהיא רכזת תקשוב ומורה למדעים בבית ספר קשת שבכפר ורדים) מציגה סיפור מקרה על הטמעת השימוש בכלי גוגל בבית הספר כולל דוגמאות פדגוגיות וניהוליות, ומתארת את הקשיים ואופן ההתמודדות

אני תוהה בכמה התלבטויות:-

1-האם  ננצל את כל הכלים המוצעים בצורה יותר מהירה ויותר יעילה?
2- האם  נתגבר על הקשיים במיוחד הקשורים למורים ולתלמידים?
מקווה שכן. 


מקורות
יתרונות  google apps  אוחזר ב- 4 דצמבר 2013 מתוך :-

 מור, ח' (ח"ת). בית הספר ו-Google Apps for Education - מה נשתנה? אוחזר ב- 4 דצמבר 2013 מתוך:-

google apps . אוחזר ב- 4 בדצמבר 2013 מתוך:-



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה